Je wilt dat je merk waardevol en uniek is. Dat klanten bewust voor jouw merk kiezen met als uiteindelijke doel dat zij jouw ambassadeur zijn. Het gaat niet om wat je levert, maar waarom je het doet. Merken die duidelijk weten waar ze voor staan en wat ze willen bereiken zijn succesvoller dan hun concurrenten.

foto merkidentiteit 2.jpg

Merkidentiteit
De basis voor je strategie

Om een sterk merk te creëren, is een stevige basis onontbeerlijk. Een helder beschreven merkidentiteit is het uitgangspunt voor je strategie en marketingactiviteiten. Een merkidentiteit beschrijft heel duidelijk en krachtig de kern van jouw merk. Het bevat je drijfveren (visie), wat je wil bereiken (missie) en hoe je te werk gaat (merkwaarden en persoonlijkheid).

De merkidentiteit moet voor iedereen helder en toegankelijk zijn. Het bepaalt immers de richting van jouw bedrijf. Randzaken zijn hierbij niet belangrijk, maar focus.

Ik help je graag bij het formuleren van jouw merkidentiteit. Samen werken wij jouw diepste overtuiging uit naar een merkvisie en missie, kernwaarden, competenties en merkpersoonlijkheid.

Lees hierover de blogs wie ben jij en waar wil jij naar toe?

KEUZE+ANNEMIEKE+-27+versie+2.jpg

Positionering


Welk beeld wil jij creëren?

Positioneren is het innemen van een eigen plek in het hoofd van je doelgroep. Met een sterke positionering draag je de juiste merkassociaties uit naar jouw doelgroep. Deze aspecten dienen voor je (potentiële) klanten relevant te zijn en jouw merk onderscheidend vermogen geven op de concurrenten.

Ik help bij het opstellen van een positionering die daadwerkelijk handelingsperspectief biedt. Dat wil zeggen dat het de klanten en medewerkers enthousiasmeert en activeert, tijdloos is, voortdurend zichtbaar is in alle uitingen & gedrag en vertaalbaar is naar nieuwe ontwikkelingen.

klantbehoeften.jpg

Doelgroepanalyse


Ken jij de doelgroep?

Inzicht hebben in de behoeften van jouw doelgroep is onmisbaar. Mensen kopen geen producten en diensten kopen, maar willen iets met de aanschaf bereiken. Dit noemen we de job-to-be-done.

Door goed te begrijpen wat klanten willen bereiken, maar ook welke dilemma’s huidige oplossingen met zich meebrengen, krijg je een scherp inzicht waarop je kunt innoveren of hoe je het merk kunt positioneren.

Ik ga hiervoor het gesprek aan met jouw (potentiële) klanten. Door middel van interviews zoomen we in het op het gedrag en de motivatie.

lees meer

KEUZE+ANNEMIEKE+DEEL+1-14.jpg

Referentie-interviews
Wat wordt er over je verteld?

Om klant te worden, willen mensen graag zekerheid hebben of een product of de dienstverlening echt goed is. En wie kan dat beter vertellen dan bestaande klanten? Een leuke persoonlijk verhaal, een aansprekende quote of een interview met je klant; het maakt jouw merkverhaal compleet.

Door middel van een interview ga ik op een informele wijze een gesprek aan met jouw klant. Dit interview werk ik uit naar een artikel voor je website en /of social mediakanalen.

Klik hier voor een voorbeeld.

KEUZE%2BANNEMIEKE%2BDEEL%2B1-36.jpg

Contentstrategie


Hoe zorg je voor klantbinding?

Welke informatiebehoefte heeft jouw klant? Welke merkverhaal wil jij vertellen. Deze vragen staan centraal bij contentmarketing. Met contentmarketing publiceer je informatie om klanten aan je te binden en de aandacht van je doelgroep vast te houden. Het gaat om content die mensen inspireert, problemen oplost, ontroert of ingaat op actuele thema’s.

Ik help jou met het vertellen van je verhaal. Hiervoor maak ik een contentstrategie die jouw positionering verbetert. Op basis van de strategie vullen we gezamenlijk het contentplan in kunnen wij eventueel ook zorgen voor het maken en het publiceren van de berichten, artikelen, filmpjes, etc.


Samen met jou bekijk ik aan welke marketingcommunicatie-activiteit behoefte is. Naast het formuleren van de merkidentiteit, het in kaart brengen van de klantbehoefte en het opzetten van een contentstrategie kan ik je ondersteunen in de volgende activiteiten:
- het (door)ontwikkelen van websites;
- Social media opzetten en up-to-date-houden;
- of het opzetten van een campagne.  

Meer weten? Bel of mail LIV merkstrategie