Je wilt dat je merk waardevol en uniek is. Je wilt dat klanten bewust voor jouw merk kiezen met als uiteindelijke doel dat zij jouw ambassadeur zijn. Om dit te bereiken is doeltreffende communicatie onontbeerlijk. Alle communicatie-uitingen moeten hetzelfde verhaal vertellen. En de taal, de stijl en de communicatiemiddelen moet passen en aansluiten bij jouw doelgroep. 

foto merkidentiteit 2.jpg

Merkidentiteit
De basis voor je strategie

Om een sterk merk te creëren, is een stevige basis onontbeerlijk. Een helder beschreven merkidentiteit is het uitgangspunt voor je strategie en marketingactiviteiten. Een merkidentiteit beschrijft heel duidelijk en krachtig de kern van jouw merk. Het bevat je drijfveren (visie), wat je wil bereiken (missie) en hoe je te werk gaat (merkwaarden en persoonlijkheid).

De merkidentiteit moet voor iedereen helder en toegankelijk zijn. Het bepaalt immers de richting van jouw bedrijf. Randzaken zijn hierbij niet belangrijk, maar focus.

Ik help je graag bij het formuleren van jouw merkidentiteit. Samen werken jouw diepste overtuiging uit naar een merkvisie en missie, kernwaarden, competenties en merkpersoonlijkheid.

Lees verder in mijn blog

KEUZE+ANNEMIEKE+-27+versie+2.jpg

Positionering


Welk beeld wil jij creëren?

Positioneren is het innemen van een eigen plek in het hoofd van je doelgroep. Met een sterke positionering draag je de juiste merkassociaties uit naar jouw doelgroep. Deze aspecten dienen voor je (potentiële) klanten relevant te zijn en jouw merk onderscheidend vermogen geven op de concurrenten.

Ik help bij het opstellen van een positionering die daadwerkelijk handelingsperspectief biedt. Dat wil zeggen dat het de klanten en medewerkers enthousiasmeert en activeert, tijdloos is, voortdurend zichtbaar is in alle uitingen & gedrag en vertaalbaar is naar nieuwe ontwikkelingen.

klantbehoeften.jpg

Doelgroep- en klantanalyse


Ken jij de doelgroep?

Inzicht in je doelgroep geeft je de mogelijkheid om in te zoomen op de achterliggende drijfveren en thema’s die zij belangrijk vinden. Door het opstellen van klantprofielen help ik jou om de doelgroep goed in kaart te brengen.

Heb jij de contact- & beslismomenten van jouw klanten in beeld?
Door het uitzoeken hoe de doelgroep zich oriënteert en wanneer en hoe de beslismomenten plaatsvinden, kan jij zorgen dat deze momenten van de juiste communicatie wordt voorzien. Ik kan dit voor jou in kaart brengen.

Wat vinden bestaande klanten van jouw merk?
Bestaande klanten kunnen jou helpen bij het optimaliseren van jouw merk. Door het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek breng ik inzichtelijk hoe klanten jouw diensten en merk ervaren. Dit kan door middel van e-mail, telefonisch of persoonlijke gesprekken.

KEUZE+ANNEMIEKE+DEEL+1-14.jpg

Referentie-interviews
Wat wordt er over je verteld?

Om klant te worden, willen mensen graag zekerheid hebben of een product of de dienstverlening echt goed is. En wie kan dat beter vertellen dan bestaande klanten? Een leuke persoonlijk verhaal, een aansprekende quote of een interview met je klant; het maakt jouw merkverhaal compleet.

Door middel van een interview ga ik op een informele wijze een gesprek aan met jouw klant. Dit interview werk ik uit voor je website en /of social mediakanalen.

Klik hier voor een voorbeeld.

KEUZE%2BANNEMIEKE%2BDEEL%2B1-36.jpg

Contentmarketing


Hoe zorg je voor klantbinding?

Welke informatiebehoefte heeft jouw klant? Deze vraag staat centraal bij contentmarketing. Met contentmarketing publiceer je informatie om klanten aan je te binden en de aandacht van je doelgroep vast te houden. Het gaat om content die mensen inspireert, problemen oplost, ontroert of ingaat op actuele thema’s.

Ik help je in het vertellen van je verhaal. Hiervoor maak ik een contentstrategie die jouw positionering verbetert. Op basis van de strategie vullen we gezamenlijk het contentplan in en zorg ik voor de berichten, artikelen, planning en publicatie.


Samen met jou bekijk ik aan welke marketingcommunicatie-activiteit behoefte is. Naast het formuleren van de merkidentiteit, het in kaart brengen van de klantbehoefte en het opzetten van een contentstrategie kan ik je ondersteunen in de volgende activiteiten:
- het (door)ontwikkelen van websites;
- het verzorgen van nieuwsbrieven;
- het maken van een brochure;
- of het opzetten van een campagne.  

Meer weten? Bel of mail Annemieke