Weet jij waarom klanten voor jouw merk kiezen? Heb jij weleens nagevraagd wat de doorslaggevende factor was?
Uit een recent onderzoek van Edelman Trust Barometer blijkt dat het vertrouwen hebben in een merk of organisatie een sterke aankoopoverweging is. Meer dan tachtig procent van de ondervraagden vindt het hebben van ‘vertrouwen’ in een merk de doorslaggevende factor.
Welke impact maak jij?
Om dit vertrouwen te verkrijgen is het voldoen aan klantverwachtingen niet genoeg. Mensen willen zien dat je oog hebt voor wat speelt in hun levens en in de wereld om hen heen. Het gaat om de impact van jouw merk. Dit is essentieel om in je contentstrategie door te voeren.
Referenties zijn onmisbaar
Daarnaast willen mensen horen wat anderen van jouw bedrijf en merk vinden. Referenties van jouw klanten zijn onmisbaar om een gevoel van zekerheid te geven. Deze referenties kun je op verschillende manieren verkrijgen.
Zo kun je bestaande klanten aan het woord laten op je website, social media of nieuwsbrief. In een korte quote laat je klanten vertellen waarom ze voor jou hebben gekozen en tevreden zijn. Een andere optie is het houden van een interview waarin je kunt inzoomen op bepaalde onderdelen van de samenwerking of een klant een artikel laten schrijven. Daarnaast zijn er natuurlijk vele ‘online’-varianten om klantbeoordelingen te verzamelen, zoals Trustpilot of Kiyoh.
Waar moet een referentie aan voldoen?
In een goede referentie staat in elk geval met welke probleem je klant bij jou aanklopte, hoe je het probleem oploste en wat het resultaat was van die oplossing. Maak deze verhalen of quotes zo persoonlijk mogelijk. Hierdoor kan de doelgroep zich herkennen in die persoon en komt het het meeste betrouwbaar over.
Meer weten?
Ik vertel je graag meer over het maken van een contenstrategie om impact te maken of over het maken van klantreferenties.